FAQ

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

1. Jak prawidłowo powinny świecić diody na Routerze ONT ?

Na kolor zielony powinny świecić następujące diody:

– Power
– PON
– WLAN – dioda miga na zielono

– VoiP – świeci na zielono opcjonalnie po podłączeniu telefonu
– tel. 1 – świeci na zielono opcjonalnie przy używaniu telefonu VoIP
– tel. 2 – świeci na zielono opcjonalnie przy używaniu telefonu VoIP

– WPS – nie świeci

– Port ETHERNET 1
– Port ETHERNET 2
– Port ETHERNET 3
– Port ETHERNET 4

Porty ETHERNET świecą na zielono podłączeniu kabla RJ45 do innego urządzenia np. do dekodera STB lub innego routera,

– Alarm – świeci się na czerwono w sytuacjach awaryjnych.

2. Jak zmienić hasło dostępu do WiFi ?

Należy zalogować się na router wpisując w pasku adresu przeglądarki adres: http://192.168.1.100:8080

Pojawi się okno logowania, w którym należy podać nazwę i hasło użytkownika.
Przy pierwszym uruchomieniu urządzenia dane do logowania to:

login: user
hasło: user

3. Jak zalogować się na router ?

Przy pierwszym logowaniu na urządzenie ONT:
login: user
hasło: user

Conect zaleca zmianę loginu i hasła po pierwszym logowaniu na router ONT.

4. Jak zmienić numer kanału ?

Logujemy się na urządzenie router ONT, należy wejść w zakładkę „Ustawienia podstawowe”
Następnie wybieramy zakładkę „Sieć bezprzewodowa WLAN” i zmieniamy kanał w polu „Numer kanału”.

5. Gdzie znajdę mój nr PIN do usługi Telewizji 3G ?

Numer PIN do obsługi Telewizji 3G znajduje się w umowie abonenckiej na 2 stronie.

6. Co zrobić jeżeli Internet nie działa ?

– sprawdzić czy jest zasilanie w routerze ONT,
– sprawdzić czy prawidłowo świecą diody na routerze,
– w przypadku gdy świeci się dioda ALM należy skonsultować się z BOK,
– w przypadku połączenia WiFi sprawdzić czy jest połączenie z internetem na komputerze,
– podjąć próbę ponownego uruchomienia urządzenia, odłączyć zasilacz z gniazdka i podłączyć z powrotem,

7. Jak przeprowadzić test prędkości łącza ?

Otworzyć przeglądarkę, wpisać adres www.speedtest.net.pl
Dokonać pomiaru prędkości łącza.

8. Dlaczego Internet działa wolno ?

Prędkość działania internetu w transmisji WiFi zależy od ustawionego kanału na routerze ONT.
Internet może działać wolno w przypadku połączeń WiFi np. w blokach czy gęstej zabudowie domków jednorodzinnych, gdzie wielu użytkowników korzysta z połączeń WiFi w dostępie do internetu na tym samym kanale. Dla poprawy prędkości Internetu w transmisji WiFi należy dokonać zmiany kanału.

9. Jak mogę uzyskać stały adres IP ?

Należy się zgłosić do BOK.

10. Czy mogę ustawić własną kolejność kanałów TV ?

Domyślnie w dekoderze STB kanały są ustawione „setkami” tematycznie. Funkcjonalność dekodera STB umożliwia ustawienie własnej listy kanałów. Aby tego dokonać należy:
– na pilocie od dekodera STB wybrać przycisk „Menu”
– odszukać zakładkę „Listy kanałów”
– następnie zostanie wywołane okno dialogowe, w którym należy podać swój kod PIN i kliknąć „OK”,
– następnie należy wybrać zakładkę z dołu „Nowa lista kanałów”,
– nadać nazwę swojej liście kanałów i nacisnąć przycisk „Stwórz”,
– pojawią się dwie listy kanałów, „Wszystkie kanały” i „Twoja lista kanałów”,
– okno dialogowe umożliwia dodawanie kanałów do twojej listy oraz usuwanie kanałów,
– po skonfigurowaniu listy należy wybrać przycisk „Zapisz”,
– na liście kanałów powinna pojawić się Twoja lista kanałów.

11. Jak prawidłowo podłączyć dekoder STB ?

– zasilacz od dekodera STB musi być podłączony do gniazda DC 5V,
– połączenie pomiędzy telewizorem i dekoderem STB należy wykonać przy użyciu kabla HDMI, który znajduje się w zestawie instalacyjnym,
– dekoder STB należy połączyć z routerem ONT przy pomocy kabla RJ45, kabel RJ45 należy wpiąć w wolny port Ethernet w routerze ONT i z drugiej strony w port Ethernet na dekoderze STB.

12. Jak podstępować w czasie awarii lub uszkodzenia sieci ?

– należy postępować zgodnie z powyższymi instrukcjami,
– w razie dalszych problemów należy skonsultować się z BOK.